SSL Certificate
SSL Certificate

immunrendszer erősítés síelés előtt

Így erősítsd meg az immunrendszered síelés előtt

Benyes-Borszéki Esztert (természetgyógyász, fitoterapeuta, Bach-virágterapeuta) kértem meg, hogy segítsen felkészíteni az immunrendszerünket a síelésre, téli sportokra. 

Készítsd fel a szervezetedet is a síelésre!

csaladi-sielesNem titok, hogy egészségünk megőrzésében nagy szerepet játszik a mozgás. Most, hogy lassan jön a tél, a téli sportok, és ezen belül a síelés, mint aktuális mozgásforma előtérbe kerül. Érdemes kipróbálni, hiszen a friss levegőn vagyunk, és garantáltan minden izomcsoportot megmozgatunk. Ugyanakkor óvatosan kell elkezdeni, és szakképzett oktatóval megtanulni a síelés alapjait.

Nagyon szeretek síelni, bár a hideget nem igazán kedvelem. Mindezt azonban megszépíti az élmény, hogy síelhetek. 🙂

Ahhoz azonban, hogy a síelés igazán élmény legyen, és egészségesen élvezni tudjuk a síelés örömeit, előtte nem csak a sífelszerelést kell összekészíteni, hanem jó ha tudatosan felkészítjük a szervezetünket, immunrendszerünket is a hidegre, síelésre.

A titok: sok (nyers) zöldség és gyümölcs

Azt tudjuk, hogy az őszi-téli időszakban mennyire fontos, hogy sok gyümölcsöt, zöldséget fogyasszunk, de azt is fontos megemlíteni, hogy jó, ha ezeket nyers formában esszük meg. Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy ezek a gyógyító tápláléknövények, a szervezet számára fontos, vitamint és ásványi anyagokat tartalmaznak.

Téli vitaminbomba: a sütőtök

sutotok

Azokra is érdemes odafigyelni, amelyek kevésbé ismertek, ilyen pl. a sütőtök, amit úgy is szoktak hívni, hogy a „TÉLI VITAMINBOMBA”. Pici babáknak a hozzátápláláskor nem véletlenül adják a sütőtököt.

Mért jó a sütőtök az immunrendszer erősítésére télen?

  • Antioxidáns hatású – lassítják a szervezet öregedési folyamatait.
  • Telítetlen zsírsavakat is tartalmaz: koleszterin csökkentő hatása van, és az érelmeszesedési folyamatot lassítják.
  • Kiemelendő a béta-karotin tartalma. Ettől narancssárga a színe. Ez a vitamin a jó látáshoz elengedhetetlen A-vitamin előanyaga.
  • Gazdag C-vitaminban, így immunerősítő hatása is van, különösen a vitaminszegény téli hónapokban fontos.
  • Fogyasztásával elkerülhetjük az ilyenkor gyakran előforduló náthás, megfázásos időszakokat.
  • A sütőtökben lévő rostok könnyítik az emésztést.
  • Alacsony kalóriatartalmú, ezért fogyókúrázóknak is ajánlott
  • Gazdag káliumban, ami a szervezet folyadékháztartásában játszik fontos szerepet.
  • Ezenkívül jelentős az E-vitamin tartalma (gyulladásokat gátolja meg), és szeléntartalma.
  • Található benne: mangán, cink és réz is

Amiért még nagyon szeretem, mert nagyon sokféleképpen el lehet készíteni:
Sütőtökkrém-leves (ha a gyerekeid nem akarnak zöldséget enni, vagy kifejezetten a sütőtököt nem akarják megenni, akkor tudom ajánlani – tapasztalatból mondom :-))
De készíthetsz belőle: sült sütőtököt, sütőtök italt (télen, melegen, isteni;-)), töltött sütőtök, sütőtökös muffin, sütőtökös óriáscsiga, narancsos-gyömbéres sütőtök lekvár… – csak néhány ötlet, hogy nem is annyira unalmas zöldség ez a sütőtök.

Ismeretlen ismerős: a Pomelo

Mostanában szinte minden zöldségesnél megtalálható, finom gyümölcs a POMELO-t, mégis nagyon kevesen ismerik. Érdmes tenni egy próbát és megkóstolni ezt a citrusfélét is. A pomelónak kiemelkedően magas a C-vitamin tartalma, ezen kívül található benne B1-, B2-vitamin is. Gazdag élelmi rostokban és káliumban is. Köhögésre jó ellenszer és immunerősítőnek is remek.

Az elfeledett: szelídgesztenyegesztenyesutes

A másik méltatlanul elfeledett gyógyító tápláléknövényünk a SZELÍDGESZTENYE! Nagyon fontos téli gyümölcs, mégis keveset eszünk belőle, és nem is gondoljuk, hogy milyen sokrétűen felhasználható, mennyi vitamin van benne, és mennyi “gyógyító erő” található egy szem gesztenyében. A legegyszerűbb, ha a hideg téli estéken a családdal összeültök gesztenyét sütni. Rendkívül sok szénhidrátot tartalmaz, az előző két növényhez képest nem éppen fogyókúrás, de síeléskor remek módja a szükséges energia pótlásának. 😉 Gazdag zsír-, olaj- és fehérjeforrás, leginkább C-vitamint (27,3 mg) lelhetünk benne, E- és B1-, B2- és B6-vitamint is tartalmaz. A nyomelemek közül a vas, cink, mangán és a réz található meg benne jelentősebb mennyiségben.

Egy szó, mint száz, nagyon fontos, hogy változatosan, sokféle gyümölcsöt-zöldséget együnk, és ezenkívül erősítsük a szervezetünket gyógynövény-teákkal. Hiszen ha erős az immunrendszerünk, akkor annál kevésbé leszünk fogékonyak a betegségekre, és hát ki ne szeretné elkerülni a betegségeket?

immunrendszer erősítés síelés előtt

Melyik az a gyógynövény tea, amit gyerekek is szívesen fogyasztanak? A BODZA tea. Finom, ízletes, és még immunerősítő is. 🙂

Hogy még milyen gyógynövény-teákkal érdemes felkészíteni a szervezetünket, és hogyan kell őket elkészíteni, megtudhatod a Fititotik e-könyvéből, melynek címe:

„Immunerősítés természetes módszerekkel”

Fitotitok Ternészetes immunerősítés e-könyv

A könyv ára: 3.490 Ft (Bruttó)

Miről szól a könyv?

Bevezetés
Immunrendszerről röviden
Immunerősítés:

  • Gyógyító tápláléknövényekkel
  • Gyógynövényekkel
  • Gyógyító fűszernövényekkel
  • Hidegen sajtolt olajokkal
  • Méhészeti termékkel
  • Illóolajokkal
  • Illóolaj-keverékekkel
  • Gyerekeknek

A könyv formája: pdf formátumban – e-mail-en küldöm, személyre szóló pdf

A könyv terjedelme: 53 oldal

Rendeld meg most!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.