SSL Certificate
SSL Certificate

Hogyan maradj fitt nyaralás alatt?

Az elmúlt két hétben megnéztük mit ehetsz, ha hosszabb üzleti útra mész és közben megakarod tartani a formádat. Most lássuk, mi a helyzet a nyaralással? Nyilván nem azért mész a tengerpartra vagy a hófödte hegyekbe, hogy 4 óránként csirke rizst eszegess!  🙂 Nézzük meg, hogyan őrizheted meg a formádat, anélkül, hogy elnyernéd “nyaralásgyilkos” címet!
Először is tisztázzunk pár dolgot, ami miatt nem kell, hogy bűntudatunk legyen! Egész évben nap, mint nap teszel – vagy épp elkezdtél tenni – az egészségedért, a formás alakért és fittséged megőrzéséért. Azt is mondhatnám, hogy egész évben dolgozol, hogy aztán a nyári vagy a téli időszakban kivegyél pár nap szabadságot!

Hát nem érdemeled meg,

  • hogy ez alatt az idő alatt azt egyél, amit megkívánsz!?
  • addig aludj, amíg akarsz?
  • azt csinálj egész nap, amit csak akarsz?

Abszolút! Teljes mértékben megérdemeled és a szervezetednek is szüksége van rá! Nagyon fontos, hogy regenerálódj testileg és lelkileg egyaránt! Kipihend a fáradalmakat, kiengedd a stresszt és megújulva, frissen térj vissza az újabb kihívásokhoz!

Mit ne hagyj otthon?


Az utazás előtt rengeteg teendő van, de most koncentráljunk a sport és táplálkozás oldalára. Bárhova is mész biztosan, lesz lehetőséged mozogni. Az aktív pihenés kikapcsol és stressz-mentesít, ezért mindig legyen nálad legalább 1 szett sportfelszerelés, az alapok: sportcipő, kényelmes légáteresztő ruha, ha kell, aláöltözet. Ha olyan helyre mész, ahol lehet túrázni, akkor nézz utána a legnépszerűbb turista útvonalaknak, nyomtass térképet, tervezd meg hova fogsz menni!fitness ruha

Emellett érdemes csomagolnod pár adaggal a kedvenc fehérjédből, hiszen amint már olvashattad, kis helyen is elfér, csak víz és/vagy zab kell hozzá és tökéletes energiaforrás akár vész esetén, akár sportolás után. Minden mást otthon hagyhatsz, hiszen remélhetőleg beszerezhetőek a nyaralásunk helyszínén is!

Hogyan maradj fitt nyaralás alatt? Mozogj!

Van egy szabályom, amit mindig szem előtt tartok: egyszerűbb nem megenni, mint lemozogni! Nos, a nyaralás esetében ezt fordítva szoktam alkalmazni.

A nyaralás – városnézés – síelés – tengerparton sétálás mind- mind remek kalóriaégető variációk, és sokkal több kalóriát égetünk el, miközben élvezzük az adott tevékenységet, mint gondolnánk!

running-573762_1280

Ha szervezetten akarod csinálni, nekem az egyik személyes kedvencem, a reggeli tengerparti gyorsgyaloglás – kocogás, kinek mi a szimpatikus. Ha így indítod a reggelt, garantálom, hogy az a nap már csak jó lehet! Végigsétálni a nyugodt, még csendes, hűvös homokon, miközben kel fel a nap…hááát szerintem nem is kell több! Nem kell órákat futnod, 30-40 perc elegendő. Fontos, hogy nem kell életed legjobb idejét futni, csak lazán, könnyedén a mozgás öröméért menj! Ezután ha lecsúszik pár piritós a rántotta mellé, semmi bajod nem lesz!

Ha nem vagy koránkelő típus, menj délután! Természetesen ne a rekkenő hőségben, és figyelj a megfelelő folyadékbevitelre! 3-4 liter legyen meg és ebbe a koktélok nem számítanak bele! 😉

Az egész napos városnézés alatt is azt ehetsz, amit megkívánsz! Hiszen szinte egész nap mész, rengeteg kalóriától szabadulsz így meg. Szóval lelkifurdalás nélkül választhatsz akár desszertet is!

restaurant_food

Ha nagyon fanatikus vagy, megkeresheted a helyi konditermet, vagy lemehetsz a szálloda fitness részlegébe. Ott leginkább kardió gépekkel találkozhatsz, de egy laza tekerés vagy taposás reggeli előtt vagy vacsi előtt teljesen feldobja majd a kedvedet!

Hogyan kerülheted el a túlevést és maradhatsz fitt nyaralás alatt?

  • Igyál meg egy jó nagy pohár vizet az ebéd vagy vacsora előtt!
  • Egyél mindenből keveset, hidd el jól fogsz lakni!
  • Ne edd végig az egész svédasztalt!
  • Válassz kis tányért, szedjünk keveset,
  • Csak akkor repetázzunk, ha TÉNYLEG éhesek vagy!

Reggelinél általában rengeteg gyümölcs van. Ha édesre vágysz, először kezdj éhgyomorra ezzel! Meglátod sokkal kevésbé fogsz csokis croissant hegyeket eltűntetni! Az előre bekevert gyümölcsleveket (ha csak nem előtted facsarják) inkább ne válaszd! Ezekben kevesebb a gyümölcs, és annál több a cukor. Igyál zöld teát és vizet!

Az alkoholfogyasztást próbáld az estékre időzíteni és csak mérsékelten! Vagy ha nem bírsz magaddal, akkor a 10 napos nyaralásból legyen 2 nap a „buli nap”, és a többin azért maradj ép keretek közt. 🙂

maradj fitt nyaralás alatt

Összességében azt mondom, ha nyaralsz, akkor az szóljon a pihenésről, lazításról és feltöltődésről. Az aktív pihenés jobb, ha beiktatsz pár órát sportolásra (10 nap esetén 240 órából 3 -4 óra nem sok, ugye?), odafigyelsz a mennyiségekre és a mértéktartásra, akkor nem kell amiatt aggódnod, nem plusz 5 kilóval fogsz hazajönni!

Szerző: Presits Livi

Livia Presits

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..