SSL Certificate
SSL Certificate

Ezt edd és maradj fitt az üzleti utazás alatt!

Mondtam, hogy érdemes lesz figyelni a blogot! Az új design mellé új rovatok is társulnak. 🙂 Örömmel mutatom be Livit, aki abban nyújt segítséget, hogyan maradhatsz fitt utazás alatt is. A sorozat első részében Livi abban segít eligazodni, hogyan készülj fel az üzleti utazásra, hogyan állhatsz ellen a kávészünetek és gálavacsorák csábításának.  A folytatásban pedig tippeket kapsz, hogy milyen “csemegéket” vigyél magaddal, hogy biztosan ne kelljen feladnod amit eddig elértél az életmódváltással.

Maradj fitt az üzleti utazás alatt is!

Mit egyél akkor, ha utazol és nincs lehetőséged főzni? Meglátod nem  is olyan reménytelen a helyzet, ha meg akarod tartani a formádat! 

Sokszor kell utaznod üzleti ügyben külföldre, vagy „csak itthon” messzebbre, akár több napos szakmai konferenciára? Sajnos a szakmai tréningszervezők a „legegyszerűbb” jól bevált kávészünetes bekészítést variálják – kis sütik, pogácsa, kekszek és szendvicsecskék -, még nem elterjedt sem itthon, sem külföldön, hogy egészséges, diétában is fogyasztható falatokkal készüljenek. (Tisztelet a kivételnek!) Szerencsés esetben legalább az ebéd és vacsora svédasztalos, ahol azért többé –kevésbé találunk a rántott sajtok, húsok, kalóriában feleslegesen túltengő nehéz ételek mellett, salátákat, natúr húsokat, halakat.

kávészünet

Hogyan készülj egy hosszabb üzleti útra?

Először is, ha már tudod, pár héttel az indulás előtt az utazás helyét és idejét, akkor érdemes kutatni kicsit mi vár a helyszínen. Mik a várható feltételek, körülmények, mi az, ami az adott országban jellemző az ételekre? Illetve ha tudod, hogy a hotelben nem lesz időd, vagy lehetőséged edzeni, akkor itthon készülj előre! Menj le az edzőterembe 3 alkalommal többször és húzz rá egy plusz fél óra kardiót! Kicsit fáraszd ki magad, így nem lesz sem lelkiismeret-furdalásod, sem komolyabb visszaesés az eddig elért eredményben!

Mit válassz az ínycsiklandó, végeláthatatlan svédasztalról?

Fontos, hogy az ebéd/ vacsora előtt igyál meg egy jó nagy pohár vizet! Ne koplaló szemmel érkezz meg az étterembe, mert az illatok és a bőséges kínálat túlevéshez vezet. Nem te vagy gyenge! Erre ne is gondolj, ezek a tények! Az adott körülményekre ez a normális emberi reakció!

  1. Kezdj az előételeknél! Étterme válogatja, de az előételek terén nem olyan durva a helyzet, kis mini adagok, saláták, sajtgolyók stb. jellemzőek. Ebből bedobhatsz egy-két falatot, csak az íze kedvéért, így is mérsékeled az étvágyadat!
  2. A leveseket kihagyhatod, főleg ha komoly zsíros csillogást vélsz felfedezni a gulyásleveses bödön tetején… Persze egy jó húslevestől nem lesz bajod, de itt is törekedj a kis adagra!
  3. A főételeknél keresd meg a „lightos” részleget! Biztos, hogy van szárnyas vagy hal, ami nem rántva vagy tejszínes szószban úszkál! A lényeg, hogy válaszd a legsoványabb húst, és hozzá lassan felszívódó szénhidrátot pl. rizs, párolt zöldségeket szedj.
  4. Ne felejtsd el a salátát! A svédasztal legnagyobb előnye a salátabár! Kedvedre összeválogathatod a zöldségeket, de az öntettel vigyázz! Elég egy kis olivaolaj, ecet, só, bors. Ebből aztán bátran szedhetsz, legyen meg a ”tele a tányér feeling”!saláta
  5. Ha befejezted az étkezést, ne állj újra sorba! már nem lehetsz éhes! Ne gyalogolj el az édességek felé, csak megnézed jelszóval….Ha nem látod, nem kívánod! Ha végeztél, állj fel az asztaltól, menj fel a szobádba, a levegőre, bármit, csak ne maradj ülve és asszisztáld végig ahogy a kollégáid végigeszik mind a 10 fogást… Szednek mindenből legalább 20x és még a desszertkínálatot is végigkóstolva, megjegyzik, fúúú ez a somlói milyen száraz… 🙂

Mindig van választásod, ne felejtsd ezt el! Minden falat számít! Csak az az egy tiramisu… csak egy falat. Az meg minek? Egész idáig szépen viselted magad, nincs értelme annak az 1 perces örömnek, ami ráadásul nem lesz, olyan finom, hogy megérje a bűnözést!

svédasztal desszert

Még egy plusz tipp! Ha előre kell választani a menüből, ne kérj desszertet! Húzd le a listáról, mert hiába gondolod, hogy majd odaadod valamelyik kollégádnak, úgysem eszed meg. Egy fárasztó tréning után simán elgyengülhetsz! Gondolkodj és tervezz előre, így nem érhet meglepetés!

Szívesen olvasnál további tippeket arról, hogyan maradhatsz fitt az utazás alatt? Iratkozz fel a Blogértesítőre!

Szerző: Presits Livi

Livia Presits

 

One comment

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..