SSL Certificate

Világjáró úti kalauz nőknek

CHECK-IN: Hotel leírás Iberostar Parque Central, Havanna, Kuba

Petra kubai beszámolója a havannai szálloda bemutatásával folytatódik. Számomra nem kétséges, hogy ebben a szállodában szállnék meg Havannában. Biztos vagyok benne, hogy egyet fogtok érteni velem. 🙂

“Második alkalommal 2014 őszén voltunk Kubában. Ekkor már egy ír utazási iroda intézte számunkra a dolgokat, de előre kinéztük, hol akarunk megszállni, ők tulajdonképpen csak befoglalták nekünk a szobát/szolgáltatást.

José Martí International Airport
Most Havannában kezdtünk. Az itteni reptér már nagyobb és nyüzsgőbb a varaderoinál, de még így is messze nem az európai színvonal. Most friss útlevelem birtokában úgy néztem ki a képen, ahogy élőben is. Gond nélkül sikerült túlesnem a beléptetésen. A nyaralós csomagunkban benne volt a reptéri transzfer, így csak oda kellett menni a képviselet reptéri irodájába a voucherrel. Itt ugyan egy kicsit várni kellett, hogy sorra kerüljek, de addig volt idő pénzt váltani.
Három éjszakát töltöttünk el az Iberostar Parque Central-ban Havannában. Előrebocsájtom, hogy ez egy ötcsillagos, patinás szálloda az Óvárosban. Pont emiatt esett rá a választásunk. Nem bántuk meg a döntést.

Fotó: Molnár Petra

Check-in: A frontszemélyzet jól beszélt angolul, és egyéb nyelven is. Kitöltöttük a papírokat, megkaptuk a kulcsokat, majd a hordár szépen felvitte a csomagjainkat a szobába. Voálá!
Szoba: itt is kényelmes franciaágyas szobánk volt. Szép fa íróasztal, székekkel, kis dohányzóasztal, fotelekkel. Tiszta ízléses fürdőszoba, fürdőköntös bekészítve. Széf, minibár, lapos képernyős modern tv számos csatornával. Nem csak helyi, kubai vagy spanyol nyelvűek, hanem amerikai adók is (párom nem beszél spanyolul, én már olyan középfok környékén voltam akkor). Személyes bónusz, hogy volt sportcsatorna is. Szívesen elfogadtam volna az en suite szobát a saját lakásomba/házamba is. Nem találtunk semmi kifogásolnivalót benne.

A hotel maga: Egyik nagy előnye a fekvése. Havanna Óvárosának szinte minden fontos látnivalója sétatávolságra van. Persze ha inkább lovas kocsiznál, az sem akadály. A bejárat előtti Central park mentén mindig volt egy szabad konflis utasra várva. A szálloda hallja tágas és gyönyörű. A földszinti részén voltak az éttermek, bár, a félemeleten pedig konferenciatermek. Itt is természetesen alap a pénzváltó CADECA.
Számos utazási iroda képviselteti magát nap mint nap, így rugalmasan lehet programokat foglalni rajtuk keresztül, és a frissen érkezett vendégeknek személyes orientációt nyújtanak: bemutatják Kubát, Havannát, felmérik az igényeket és másnap azok alapján jönnek vissza az ajánlataikkal. Neked csak ki kell választani a legszimpatikusabbat, kifizetni az árát és belevetni magad az élményekbe.
A szobaasszonyunk egy középkorú nő volt, nagyon kedves, segítőkész. Amikor nem volt nekünk alkalmas, simán megbeszéltem vele, mikor jöjjön. Jogosan érdemelte ki távozásunkkor a borravalót. Minden nap valami szép dekorációval kedveskedett, amit az ágyon hagyott. Távozásunk napján pedig személyes köszönőlevelet hagyott ott nekünk. Imádni való!

Fotó: Molnár Petra
 Ami a másik nagy előnye a hotelnek, az a tetőteraszon a panorámakilátás a városra, és a medencék! Ott úszol/napozol Havanna felett a tetőn. Bár és étterem a medence mellett. A pincér odajön, megkérdezi mit szeretnél, és hozza. Ez persze nincs az alapárban, így vagy helyben fizetsz, vagy kéred, hogy írják hozzá a szobához, és majd a kicsekkolásnál fedezed a költségeket. De akkor is. Ez olyan király!
Ellátás: svédasztalos reggeli volt a csomagárban. Annyit ettél, amennyi beléd fért. Volt mindenféle: húsos, húsmentes, friss gyümölcsök, édességek, műzlik. Egészen délutánig nem maradtunk éhesek, nem is feltétlen kívánod abban a melegben a napi háromszori főétkezést. Az egyik nap a közeli Sloppy Joe’s bárban ettünk késő délután – kora este, a másik nap pedig kipróbáltuk a szálloda El Paseo éttermét. Ebédet ott délután 4-ig adnak. Nekünk sikerült kicsivel 15:30 után félénken felbukkannunk, hogy hát izé, mostanra éheztünk meg, és hát már csak fél óra van zárásig, hogy mit lehet tenni. Semmi gond. Megoldjuk. Az egész étteremben mi voltunk az egyedüli vendégek. 4-kor be is csukták az ajtót, hogy újonnan érkezőket már nem is fogadnak ebédre. Páratlan kiszolgálásban és feledhetetlen élményben volt részünk. Mondanom sem kell, hogy az étel kitűnő volt.
Kinek ajánlom? Bárkinek. Professzionális kiszolgálást kaptunk. Flottul ment minden. Amit be kell kalkulálni, hogy mivel ötcsillagos a szálloda, el is kérik az árát, viszont cserébe mindent megkapsz érte.
Negatívum: nem volt. Tényleg nem.
Visszamennék-e ide? – Igen. Igen. Igen.

Ha kedvet kaptál az utazáshoz, akkor folytasd itt az olvasást!